loading...
پزشکی و شعر
mehdi azadi بازدید : 169 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)

زادگاه زیبای من

 

ای اصفهان،دوباره به سوی تو آمدم                       در بویه هوا و به بوی تو آمدم

 

نائی بدم بریده ز نیزار خویشتن                             تا سر دهم نوا ز گلوی تو آمدم

 

تا سر به دامنت نهم و گریه سر دهم                      چون زنده رود،بادیه پوی تو آمدم

 

از طاق ابروی پل خواجو و چشمه هاش                    تا چشم دل گشاده به سوی تو آمدم

 

تا بشنوم نوای دل و راز عشق و ذوق                 از جویبار زمزمه گوی تو آمدم

 

از زنده رود،بار دگر زنده دل شدم                 آن قطره ام که باز به جوی تو آمدم

 

تا بشنوم شمیم تو و تازه جان شوم                   زان باد مشکبوی ز موی تو، آمدم

 

تو آن گل همیشه بهاری،که جز تو.من           از گل ندیده رنگ و به بوی تو آمدم

 

چوگان دهر از تو به دورم فکنده بود                 چون گرد گرد کوی و به گوی تو آمدم

 

تا نقش کودکی جوانی خویش را                  جویم زه لوح خاطره جوی تو آمدم

 

من جرعه نوش جام تو بودم تمام عمر                    سرمست تا شوم ز سبوی تو،آمدم

 

با اشتیاق روی تو وان خلق مهربان                       خوشدل ز خلق خوی نکوی تو،آمدم

 

با مردمان خوب تو،ای شهر پرغرور                        پیمان مهر بسته،به کوی تو،آمدم

 

رفتم به هر دیار نبد بی توام قرار

 

ای اصفهان،دوباره به سوی تو آمدم

 

اصفهان-خرداد 1373

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 13
  • بازدید سال : 442
  • بازدید کلی : 3,854